Մաքուր ճերմակ թուղթ, անսահման տարածություն՝ լի օդով և լույսով, մատիտի մի քանի վարժ շարժում և թուղթը կենդանություն, շունչ է ստանում, դառնում հոգիդ ներկայացնող ոչ վերբալ ու խոսուն վկան: Երբեմն ի միջի այլոց, մեքենայաբար արված գծանկարը նկարչի մասին շատ ավելին է ասում, քան ամիսների ընթացքում ստեղծված մեծ կտավի գործը: Տաղանդաշատ Արմեն Մխոյանի հետ հանդիպման օրը ես ևս մեկ անգամ առիթ ունեցա բացահայտելու սեբաստացի հրաշամանուկներին: Նրանք իմ 2016 թվականը եզրափակող, նոր տարին ազդարարող կարևոր ձեռքբերումներն են…բարեբեր տարի բոլորիս, նոր բացահայտումների սկիզբն ազդարարված է, որովհետև տարին սկսել ենք հետաքրքիր նախագծերով հագեցած ձմեռային ուսումնական ճամբարով: Եվ ահա, ճամբարային կլոր սեղան հանդիպման նախագծի շրջանակում և՛ ես, և՛ մեր հյուրը բացահայտեցինք, որ սեբաստացիները կարողանում են ոչ միայն լավ երգել, պարել, ստեղծագործել, այլև հիանալի նկարել, ասել է թե՝ արվեստին մոտ լինել, արվեստը իրենց մեջ կրել: Իսկ սա ապրել է նշանակում, գեղեցիկ ապրելն էլ է չէ՞ արվեստ:
Գրադարանային, գրքառատ ու գրքաբույր ջերմ միջավայր, գունավոր մատիտներ, թղթեր, մարմարյա սրահից մշտապես լսվող երաժշտության ձայներ, էլ ի՞նչ է պետք Մուսան բերելու և ստեղծագործելու համար: Շտապե՜ք, երեխանե՛ր, անկեղծանալ է պետք սպիտակ թղթերի առջև: Իսկ Մուսան, իսկապես, եկել էր մեր ընկեր Արմենի տեսքով, ով սովորողներին ներկայացրեց նկարչության հիմնական օրենքները, գաղտնիքները, տեխնի- կան և հիշեցրեց. «Նկարչությունը հոգեվիճակի արտացոլումն է, ցանկացած տարիքում այն կարելի է սովորել: Նկարչությունը տարիքային սահմանափակում չունի: Եթե կարող ես գրել-կարդալ, ապա կարող ես նաև նկարել»: Արմենը նկարչության մեջ առանձնակի կարևորեց ոգեշնչումը, որը երբեմն ստիպում է անել անհնա- րինը: Ուստի, նկարչական այս բաց դասը կարող է շատ նպաստավոր լինել սաների գեղագիտական ճաշակի զարգացման համար. այս կերպ լուծվում է սովորողի բարոյական և գեղագիտական դաստիարակության մի շարք հիմնախնդիրներ:
Ընդհանրապես գեղագիտական դաստիարակությունը շատ պատասխանատու ու դժվար գործընթաց է: Ինչ-որ հատուկ կետեր ու կանոններ չկան: Բայց դաստիարակողի և դաստիարակվողի մեջ կարևոր է ներդաշնակության առկայությունը՝ մտքի, զգացողության, գործունեության: Գեղագիտությունը սեր է ու հարգանք գեղեցկության նկատմամբ: Գալիս է պահ, երբ երեխան սկսում է շրջապատի մեջ տեսնել ոչ թե նյութական գեղեցկությունը, այլ այդ գեղեցկության հոգին ու շունչը, այսինքն այն ամենը, ինչը կազմում է այդ գեղեցկության արժեքը: Այս նկարները դիտելով՝ հասկանում ենք, որ նկարող սաների «յուրաքանչյուր տող» գրված է անկեղծությամբ:
Տարաբնույթ թեմաներով ինքնատիպ նկարներ նկարելուց հետո սովորողները լսեցին ընկեր Արմենի խորհուրդները, վերլուծությունները, որոնք հատկապես հետաքրքրեցին սկսնակ նկարիչներին: Հանդիպման ավարտին մեր տաղանդաշատ հյուրը ցույց տվեց աճպարարական հնարքներ՝ միանգամից իր կողմը գրավելով սեբաստացի սաների՝ աճպարարի ճարտար շարժումներին հետևող սևեռուն հայացքները: -Հեշտ է, չէ՞, երեխաներ, կողքից դիտելը)):
Ֆոտոպատումի և նյութի հեղինակ՝ Լիլիթ Մադոյան:
6 thoughts on “Թղթի վրա «թափվող» հոգիդ”