24.11.2024

Միջին դպրոց

«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիր

Դպիր-ֆլեշմոբ

Հեղինակ Անահիտ եղյան

Հարց
Քանի սանտիմետր պետք է լինի աղիկը արմատակալումից հետո, որ կարողանանք տնկել։ Հարցին կարող եք պատասխանել հոդվածը կարդալուց հետո
Գրեթե երեք տարի է, ինչ քոլեջ, արհեստների ավագ դպրոցում գործում է բուսաբուծության ջերմոց-լաբորատորիան: Շատ բանէ փոխվել այդ տարիների ընթացքում՝ մի քանի տասնյակ բույսերը վեր են աճել հազարավոր ծաղիկների: Վերջերս կատարեցինք եղած բույսերի գրանցում և մոտավոր հաշվարկ: Լաբորատորիայում բույսերը ոչ միայն խնամվում, բազմացվում են, այլ նաև հետազոտվում և փորձարկումներ են կատարվում: Արդյունքում բացահայտում ենք յուրաքանչյուր բույսին բնորոշ ճիշտ և արդյունավետ բազմացման եղանակներ, խնամքի առանձնահատկություններ: Մի շարք նախագծեր են իրականացվել, իրականացվում և դեռ պետք է իրականացվեն այս պատերի ներսում:

«Սերմնահավաք» նախագիծը, որի իրագործման համար հարակից բակերից, պարտեզներից, այգիներից մի խումբ սովորողների հետ հավաքել ենք տարբեր բույսերի և ծաղիկների սերմեր, ընտրել առողջ և ցանմանը ենթակա սերմերը՝ ձմռանը ցանելու նպատակով:

«Սերմնացան» նախագիծը, որի իրագործման համար սովորողները մեծ եռանդով և հետաքրքրությամբ իրենց հավաքած և նաև գնված սերմերը ցանում են նախորոք մաղված հողով լցված ցանքարկղերի մեջ, ջրում, ծածկում մոմլաթով (շուտ ծլելու համար՝ ստեղծելով փոքրիկ ջերմոց), 3-4 սմ երկարությամբ սածիլ դառնալուց հետո տեղափոխում:
«Գարնանային ծաղկաձոն» նախագիծը, որն իրականացվեց և մեծ թափ ստացավ շնորհիվ «Գարդենիա» ակումբի սովորողների, կրթահամալիրի դպրոցների դասավանդողների և սովորողների ջանքերով: Գրեթե 200 ընտանիքներում մուտք գործեցին քոլեջ, արհեստների դպրոցի սովորողների կողմից աճեցրած և կրտսեր դպրոցների սովորողների ձեռքով տնկած թաղարներով բույսերը:

«Կանաչ դեղատուն պատուհանագոգին» նախագիծը, որի նպատակն է հանրությանը ծանոթացնել յուրաքանչյուր սենյակային բույսի կարևորության, օգտակարության և բուժիչ հատկությունների մասին: Համաձայն այս նախագծի հավաքվեց և խմբագրվեց տասյակ բույսերի մասին տեղեկություն, որի հիման վրա ստեղծվեց «Կանաչ դեղատուն պատուհանագոգին» հաղորդաշարը:

Մեկնարկեց «Լավանդա» անուշահոտ բույսի տարածումը բանգլադեշյան մռայլ իրականության մեջ: Կարծես թե մոտ են ժամանակները, երբ ամենուր կհանդիպենք մանուշակագույն հրաշագեղ և հոտավետ թփերի, իսկ թե տեխնոլոգիական մշակումներից հետո ինչպիսի եթերային յուղեր են հնարավոր ստանալ՝ թողնենք ապագային: Այս հաջող սկսված գործընթացը ևս մեկ իրագործելի նախագիծ է: Սերմերը մեզ սիրով հատկացրել է Սեյրան Ավագյանը:

Չեք էլ կարող պատկերացնել, թե ինչքան համբերություն, սեր, ջանք, խնամք են պահանջում այս կենդանի էակները, յուրաքանչյուրը՝ յուրովի, և եթե պատահաբար անտեսվում են, ապա կարող է ճակատագրական լինել և՛ նրա, և՛ խնամողի համար:

«Մենք չենք կարող չունենալ մեր տնկարանը՝ որպես ամենախնամված, կրթահամալիրի խորհրդանիշ դարձող ուսումնական տարածք»,- մահոգվում է տիար Բլեյանը: Որոշված է: Փորձում ենք ստեղծել տնկարան՝ ցիտրուսային և էկզոտիկ բույսերի: Աշխատանքները սկսված են: Արդեն ունենք մարակուայի, պապայայի,պասիֆլորայի, լիչիի, լոնգանի, կիտրոնի, բամբակի, մանդարինի, թուրինջի (գրեյպֆրուտի), նռան, նարնջի մի քանի տասնյակ սածիլներ:

Փորձենք ջերմոց-լաբորատորիան ներկայացնել որպես ծաղկադարան: Իհարկե հեղինակային կրթական ծրագրեր իրականացնող դպրոցում դա կդիտվի նույնիսկ անհրաժեշտություն: Իրոք հասունացել է պահը ավելի լուրջ մոտեցում ցույց տալու ձեռք բերված հաջողությունները գրառելու և կարևորելու գործում:

Այժմ կատարվում են աշխատանքներ ջերմոց-լաբորատորիան և այլ տարածքներ մտովի վերածելու.

պահոցների՝ թաղարների, ցանքարկղերի, հողի
դարակների՝ ծաղիկների, սածիլների
առանձին նոր ջերմոցային տարածքների
դարանների՝ սերմնադարան, ծիլադարան, ծաղկադարան:
Ժամանակն է, որ կրթահամալիրի տարբեր դպրոցների շենքային տարածքներում ունենալ նմանատիպ կառույցներ: Ջերմոց-լաբորատորիան պատրաստ է և ունակ օգնելու, համալրելու առանձնացված տարածքներն իր ունեցած բույսերից հատկացումներով:

Ջերմոց-լաբորատորիայում գրանցման փուլում են մոտ 127 անուն ծաղիկ` 3500-ից ավելի քանակով: Տարվում են աշխատանքներ դրանք համակարգելու, ըստ այբենական կարգի ստեղծելու տեղեկատվական գիրք` ծաղիկների եռալեզու անվանումով: Մի օրինակին ծանոթանալով պարզ կդառնա, թե՞ ինչ աշխատանք պիտի արվի: